Nový Starý most
S prácami by sa malo začať už toto leto. Prvá etapa Nosného systému Mestskej hromadnej dopravy okrem rekonštrukcie Starého mosta zahŕňa vybudovanie novej koľajovej dráhy z Bosákovej na Šafárikovo námestie či rozšírenie estakády Einsteinova.
Cena tohto projektu sa odhaduje zhruba na 68 miliónov eur, z čoho väčšina by išla z eurofondov z Ope-račného programu Doprava. Ďalších päť percent zaplatí Bratislavská samo-správa a desať percent uhradí štát.
„Priznávame, že sme v časovej tiesni. Pravidlá súťaže sme sa pre-to snažili nastaviť tak, aby ich nikto nemohol spochybniť a súťaž nebola zrušená,“ povedal hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Podklady pred vyhlásením súťaže skontrolovalo mi-nisterstvo dopravy, ktoré aj dalo na tender súhlas.
Súťažné podklady budú k dispozícii do 14. februára, posledným termínom predkladania ponúk je 20. marec o 10.00. Súťaž sa bude vyhodnocovať o deň neskôr, pričom kritériom bude najnižšia cena. „Očakávame, že sa prihlásia nielen slovenské spoločnos-ti, ale aj nadnárodné korporácie,“ vy-jadril sa Andrassy. Výstavba by mala byť ukončená už do dvoch rokov – európske peniaze treba totiž vyčerpať do konca roka 2015.
Keďže nový projekt mosta počíta s úplne novou konštrukciou, vynára sa otázka, čo sa spraví so starým skele-tom. Podľa primátora Milana Ftáčnika o ňu prejavilo záujem viacero obcí z vý-chodného Slovenska, ktoré by ju využi-li na premostenie lokálnych riečok.
Konštrukcia, ktorá nahradí tú teraj-šiu, by mala mať životnosť 100 rokov. Nasúvať by sa mala z petržalskej stra-ny. Bude uložená na pilótach, ktorých bude menej ako teraz. Dve sa totiž odstránia a nahradí ich jedna, čo roz-šíri plavebnú dráhu z terajšej šírky 90 metrov na 135 metrov.
Podľa momentálnych plánov dosta-nú širší priestor aj cyklisti a chodci. Na novom Starom moste totiž budú 4,5 metra široké lávky po oboch stra-nách.