Z diania na magistráte
Bratislavský primátor Milan Ftáčnik predstavil kroky mesta pri 1. etape Nosného systému mestskej hromadnej dopravy. Je ňou aj rekonštrukcia Starého mosta. Oprava mosta by mala trvať 24 mesiacov. Otázku, či most opravia zásadnejšie za 32 miliónov eur alebo v menšej miere za 28 miliónov eur, rozhodnú poslanci mestského zastupiteľstva. Pri drahšej rekonštrukcii by železnú konštrukciu mosta nahradili novou, pôvodné by ostali mýtne domčeky a niektoré piliere. Podľa Ftáčnika má zásadnejšie prerobenie mosta výhodu v tom, že by sa tým podstatne predĺžila jeho životnosť. Pri menšej rekonštrukcii by životnosť Starého mosta bola 30 až 40 rokov, pri tej náročnejšej, pri ktorej by postavili celkom novú konštrukciu, až 100 rokov. Nová konštrukcia mosta by navyše uniesla aj širšie promenádne časti - až 4,5-metrové lávky po oboch stranách. Hlavné mesto bude žiadať o nenávratný finančný príspevok na prvú etapu koľajovej trate do Petržalky – Šafárikovo námestie - Bosákova, v rámci ktorej opravia aj Starý most. Podľa Ftáčnika chce mesto v projekte pokračovať, pre Bratislavu je podľa neho na najbližších osem rokov kľúčový. Primátor verí, že mestu sa podarí získať peniaze aj na etapu Bosákova - Janíkov dvor. Na webovej stránke mesta Bratislava si občania môžu pozrieť vizualizácie Starého mosta.
Riešenie zámeny pozemkov pod bratislavským Parkom kultúry a oddychu, ktorých vlastníkom je spoločnosť Henbury Development, čaká na zostavenie nového vládneho kabinetu. Po jeho vytvorení sa môže začať realizovať uznesenie mestského zastupiteľstva. Primátora Milana Ftáčnika na rokovania s vládou o zámene pozemkov poverili poslanci 2. februára. Spoločnosť Henbury Development už skôr avizovala, že je pripravené zámenu zrealizovať a riešiť tak problém mimosúdnou cestou. Získaním pozemku pod Výskumným ústavom vodného hospodárstva by sa mohlo ísť do záchrany objektu PKO a jeho rekonštrukcie. Ak by boli rokovania úspešné, mesto by získalo štátne pozemky pod VÚVH do svojho vlastníctva a mohlo by ich s Henbury Development vymeniť za tie pod PKO.
Primátor Milan Ftáčnik a starostovia mestských častí Petržalka a Ružinov sa ani na stretnutí 21.3. definitívne nedohodli, za aké pozemky v Bratislave vymenia Kráľovu horu. Vytvára sa však priestor na ďalšie rokovania a primátor bude so starostami hovoriť aj o tom, aký benefit by mestské časti za svoje pozemky dostali. V Ružinove prichádza do úvahy pozemok pri letisku. Návrh na zámenu pozemkov bol prerokovaný na zasadnutí mestskej rady, kde prijali uznesenie, aby sa doriešili ešte stanoviská samospráv Ružinova a Petržalky.
Budovanie cyklotrasy z bratislavskej mestskej časti Devín do Karlovej Vsi cez chránený ostrov Sihoť stále odmieta Bratislavská vodárenská spoločnosť. BVS chce v prvom rade zabezpečiť ochranu dodávok vody, a až potom riešiť otvorenie priestorov pre cyklistov ako dodatočnú službu. Boli vypracované tri varianty vedenia cyklotrasy. Jednou z nich je viesť ju úplne popri ceste. V ďalšom by popri ceste išla len jej časť a časť by viedla okolo domov a záhrad. Cyklotrasa sa musí dobudovať najmä preto, aby sa mohol plnohodnotne využívať budúci cyklomost do Rakúska ponad rieku Moravu. Medzi Devínom a Devínskou Novou Vsou už cyklotrasa existuje, k nej plánuje devínskonovoveská samospráva vybudovať parkovisko. Mesto by chcelo prepojenie vyriešiť ešte v tomto volebnom období.