Kategória: Zo života BratislavyČíslo: 5/2018

Obnovenie prác na križovatke Triblavina sa posúva

 

Toto nie sú pozitívne správy. Termín pokračovania prác na mimoúrovňovej križovatke Triblavina na diaľnici D1 Bratislava – Senec sa posúva na august tohto roka. Dôvodom sú ďalšie námietky. Neriešenie spomenutého úseku odďaľuje riešenie problému hustej dopravnej situácie spôsobujúcej ráno a poobede zápchy.
 
Výstavba križovatky Triblavina oficiálne odštartovala ešte v apríli 2015 a dokončená mala byť vlani v apríli. Práce na projekte však stoja. Podľa rezortu dopravy aj v súčasnosti Občianske združenie Triblavina a Združenie domových samospráv podalo rozklad voči predĺženiu územného rozhodnutia napojenia križovatky na cestu
I. triedy.
 
„Vyzývam OZ Triblavina a tých, ktorí nemajú iné na robote, len aby sa odvolávali, aby s tým prestali. Alebo nech pokračujú, ale nech oni potom nesú zodpovednosť za to, že sa 100 000 ľudí nedostane načas do práce a ešte im to mesiace a roky bude trvať,“ uviedol minister dopravy a výstavby Árpád Érsek.
Štát podľa ministra nedokáže urýchliť proces námietok či odvolaní ani zmenou zákona. Každý má právo odvolať sa, čo garantuje aj európska legislatíva.
Podobný problém je podľa Érseka aj pri projekte výstavby obchvatu Bratislavy – ten má tvoriť časť diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7.
Reakcia OZ Triblavina
V prípade križovatky Triblavina sa rozhodlo v neprospech občanov, tvrdí OZ Triblavina. Argumentuje, že pôvodne sa mala stavať diaľnica s tromi pruhmi a kolektormi, teda súbežnými cestami, ktoré by viedli popri diaľnici. Nakoniec to má byť štvorpruhová diaľnica a bez kolektorových komunikácií pre obsluhu okolitých obcí.
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti si však zvýšená intenzita dopravy vyžiadala potrebu rozšírenia diaľnice z troch na štyri pruhy.
 
Zastavte blokáciu, hlási župa aj 28 obcí
Podľa predsedu Bratislavského samosprávneho kraja Juraja Drobu treba čím skôr podporiť výstavbu križovatky Triblavina – s tým, že sa nechá územná rezerva na výstavu kolektorov.
„Ja to vnímam tak, že vybudovanie križovatky Triblavina je nevyhnutnosť, kolektory sú niečo, čo môžeme mať potom neskôr. Nikto nevylučuje kolektory do budúcnosti, preto nechávame priestorovú rezervu. Ich výstavba sa môže v budúcnosti financovať napríklad cez projekty verejno-súkromného partnerstva, tzv. PPP projekty,“ uviedol J. Droba.
Pre kraj je Triblavina dôležitá. Súvisí totiž s rozvíjaním plánu župy na výstavu obchvatu Grobov. Prepojenie by sa v prvej fáze začínalo práve z križovatky Triblavina a pokračovalo by až po Grinavu pred Pezinkom. Bratislavský kraj vyčlenil v rozpočte 500 000 eur na projektovú dokumentáciu.
 
K výzve zastaviť blokáciu Triblaviny sa pridalo aj 28 starostov regionálneho združenia Podunajsko. Hlavným argumentom je, aby ľudia nemuseli stáť v každodenných zápchach.
Ministerstvo dopravy momentálne počíta s tým, že križovatka bude dokončená v roku 2021.
 
 
br
Foto: ndsas.sk

Retronoviny - dobré noviny pre dobrých ľudí z Ružinova
Evid. č.: EV 4454/11 - ISSN 1338-5739
Vydáva WEON group, a.s.

Design & programming by MK Advertising