Trojkový ohňostroj značky BMW
BMW radu 3 má varianty – výkonnú edíciu Sport Line, osobitnú edíciu Modern Line a nádhernú edíciu Luxury Line. Systematicky tak pokračuje v tradičnom dizajne a prvkoch značky BMW. Takýto športovo - elegantný exteriér vytvára efekt, ako keby pochádzal celý z jediného odliatku a hneď na prvý pohľad prezentuje estetiku aj dynamiku. Dokonca aj v šiestej generácii stanovuje najpredávanejšie vozidlo BMW na svete nové štandardy.
Inšpirované históriou
Ako zdôrazňuje generálny manažér Auto Bavaria a.s. Ing. Peter Kramár - srdce značky BMW, inšpirované bohatou modelovou históriou, sa objavuje v modernom a dynamickom dizajne, ktorý vždy presvedčí typickými BMW proporciami. Markantné obličky - mreže chladiča, kombinované s prednými svetlami, tvoria harmonickú jednotu, ktorá pokračuje už od skorších modelov, zdôrazňujúc šírku a športový charakter vozidla. Teraz po prvýkrát prichádza dizajn s plným využitím efektu obličiek pri pohľade zboku.
Precízne nielen kontúry
Pohľad zo strany odhaľuje precízne kontúry. Natiahnuté stúpajúce línie opticky predlžujú vozidlo a umocňujú jeho dynamickú povahu. Predné partie, naznačujúce pohyb vpred, sa takýmto spôsobom prirodzene transformujú na kapotu jediným výrazným ťahom. Precízne kontúry ohraničujú pevné povrchy tak, ako to vždy bolo typické pre ikonu kompaktných športových sedanov.
S dojmom kokpitu
Podobne ako predchodcovia, má aj nové BMW radu 3 Sedan klasickú trojpriestorovú karosériu – v modernej interpretácii. Dlhá kapota, krátky predný previs, dlhý rázvor a kabína, posunutá výrazne dozadu, sú prísľubom čistej dynamiky. Plynulý prechod oblúka strechy do horizontálnej plochy zadného okna prepožičiava vozidlu takmer kupé vzhľad so športovo - elegantnými líniami.
Interiér nového BMW radu 3 Sedan uchváti vysokou kvalitou použitých materiálov. Je typicky orientovaný na vodiča a vytvára dojem kokpitu. Premyslené riešenie priestoru mu dáva dokonalý prístup k ovládaniu všetkých dôležitých funkcií na palubnej doske.
Palubná doska je orientovaná na vodiča a umožňuje mu komfortný prístup k ovládacím prvkom. Všetky línie dizajnu sa zbiehajú do jedného bodu za volantom, čím smerujú pozornosť vodičovho pohľadu priamo na vozovku.
Elegancia interiéru
Na vodičovej strane zámerne asymetrickej stredovej konzoly opticky zvýrazňuje orientáciu na osobu za volantom aj zmena dekoratívneho povrchu a jeho štruktúry. Na strane predného spolujazdca je vytvorená elegantná atmosféra pomocou ornamentálneho efektu obkladu palubnej dosky. Pohodlne na dosah pre vodiča aj spolujazdca je v strede prednej časti umiestnený ovládač systému iDrive.
Bezpečne za každých okolností
Voľne stojaci monitor systému iDrive s tenkým displejom s vysokým rozlíšením je umiestnený na horizontálne členenej palubnej doske a pripomína moderné ploché obrazovky.
Perfektne zladený systém podvozka, manažmentu motora, bŕzd a pneumatík v kombinácii s množstvom elektronických meracích zariadení – a to všetko s jediným cieľom: udržať BMW radu 3 bezpečne na ceste aj v tých najnáročnejších situáciách. Pretože iba vtedy môže vodič presne reagovať.
Active Protection sa aktivuje krátko na to, ako sa vozidlo rozbehne – pri dosiahnutí 18 km/h – a automaticky jemne pritiahne bezpečnostné pásy. Active Protection odhalí riziko kolízie prednou kamerou alebo radarom, pri plnom brzdení vodiča alebo pri výraznej nedotáčavosti či pretáčavosti vozidla. Keď sa kolízii nedá zabrániť, systém automaticky aktivuje brzdy a vozidlo zastaví bez toho, aby musel zasiahnuť vodič. Toto znižuje, alebo v ideálnom prípade celkom eliminuje, pravdepodobnosť sekundárnej alebo sériovej kolízie a jej následkov.
Prechádzka tridsaťpäťročnou históriou
V roku 1975 sa na automobilovom trhu objavili prvé bavoráky nižšieho radu tri. Odvtedy sa milovníci tejto značky zoznámili s piatimi generáciami značky BMW.
Model z roku 1981 – predstavuje obdivuhodnú odvahu vtedajších dizajnérov, negatívny sklon masky, do ktorej sú zasadené otvory chladiča aj tradičná oblička, ktorá k modelu neodmysliteľne patrí. Dvojica predných svetiel je tiež typická. Aj keď tieto autá mali menšie okná, vozidlá boli presvetlené. Majiteľ J. Kňazovič si na svojom BMW cení fakt, že napriek 300 tisíc najazdeným km je stále v perfektnom stave.
Model z roku 1982 až 1993 – je novší s typickými znakmi bavoráka, ale zaoblenejší, väčší a komfortnejší. Jeho majiteľ P. Kollár hovorí, že auto stále jazdí, váži si na ňom jeho spoľahlivosť a zvolil si ho predovšetkým nielen pre perfektnú povesť, ale najmä pre jeho zadný náhon.
Model z roku 1996-97 - zaznamenal najväčší dizajnérsky skok. Dizajnéri zakryli, v záujme lepšej aerodynamiky, svetlá krycím sklom. Lemované otvory pre chladenie na prednej kapote však zostali. Majiteľ tohto typu auta I. Purák ho rovnako ako ostatní používa doteraz a chváli si najmä jeho em packet.
Model E-46 – predstavuje najkrajšiu, štvrtú generáciu BMW tretieho radu vďaka prednej časti stroja. Jeho predná kapota je prekvapivo nízka.
Model E-90 – jeho vlastník M. Adam hovorí, že doteraz zahŕňa v sebe najmodernejšiu techniku automobilového priemyslu.
(en)
Snímky: Desana Dudášová