Predstavili Predstaničné námestie
Celková hodnota projektu bude v rozmedzí 100 – 150 miliónov, v závislosti od toho, či sa od niektorých súčastí projektu (napr. výstavba hotela) upustí. Časť, o ktorú má mesto záujem, teda rekonštrukcia koľajníc električkovej dopravy, vyriešenie autobusovej dopravy a prístavba novej haly železničnej stanice, tvorí zhruba 24 miliónov
z tejto sumy.
Za dokončenie projektu ponúkne mesto investorovi pozemky pod stavbou v rovnakej hodnote. Časť zdrojov zrejme príde aj z grantov Európskej únie.
Projekt počíta s úplným vyplnením miesta medzi Ulicami Pražská a Žabotova – zmizne tak príjazd k stanici. Električky budú na stanicu chodiť podjazdom popod Šancovú a budú ústiť v podzemnom podlaží pri stanici.
O poschodie vyššie bude konečná autobusovej a trolejbusovej dopravy, ktorá po novom bude na stanicu jazdiť po rozšírenej Žabotovej ulici a odchádzať po Pražskej ulici.
V nadzemných podlažiach bude z väčšej časti nákupné stredisko, plynulo sa napájajúce na objekt stanice. Dopravná situácia je v momentálnych plánoch riešená tak, že počíta
s odstránením dvoch po sebe idúcich križovatiek na Šancovej – dosiahne sa to zapustením električkovej trasy pod zem a vybudovaním mimoúrovňových napojení pre autá (rovnako popod Šancovú).
Najväčším problémom projektu Predstaničného námestia je podľa obyvateľov z okolia nová koncepcia Žabotovej ulice. Dvojpruhová komunikácia sa má podľa plánov rozšíriť na päť pruhov – pritom už dnes po jej krajoch parkuje množstvo áut a v špičke je neprejazdná. Obyvateľov trápi aj výška hmoty nového objektu, ktorá Žabotovu zatieni. Navyše nahradí tenisové kurty a detské ihrisko, ktoré na mieste stoja dnes.
Projekt v rámci dopravného riešenia počíta aj s rozšírením Pražskej ulice. Severnú hranicu pozemku však nerieši – pešie prepojenie mesta s Kramármi (či už ponad, alebo popod koľaje a napojením na Jaskov rad) teda zatiaľ v pláne nie je.
Samotný projekt pozostáva z polyfunkčných budov. Okrem spomínaného obchodného centra investor sľubuje náhradu zabraných tenisových kurtov, parkovací dom, hotely a administratívne budovy. Okrem námestia pred historickou budovou železničnej stanice má byť jeho najvýraznejším prvkom presklený lievik, opticky prepájajúci poschodia pri stanici.
Stavba má momentálne územné rozhodnutie. Mesto sa pripravuje na vytvorenie záväzku investora k pozemkom, investor momentálne vyvíja aktivitu k dosiahnutiu stavebného povolenia. Dĺžka výstavby sa odhaduje na 24 – 36 mesiacov, jej začiatok zatiaľ však známy nie je.